woensdag 8 april 2015

Challenge workout Yoga - 30 dagen challenge


Yoga

Yoga. Waar denk je aan als je dit woord ziet?  ‘rust’,  ‘flexibiliteit’, ‘meditatie’. Ik denk er wel aan, maar ik ben (was) niet zo flexibel. Tot voor kort heb ik yoga nooit willen doen, het leek me saai en dacht altijd dat dit niet voor mij bestemd was. Maar ik heb yoga een kans gegeven.
Ik vond/vind het fantastisch en besloot me meer en meer te richten op yoga. Word ik dan echt een heuse yogi? (ja ja doe ook al iedere ochtend sun salutations)
Omdat er veel zoals ik over yoga denken wilde ik hier vandaag wat over schrijven. En een challenge maken. Een tijdje geleden begon ik voor het eerst aan yoga door middel van 30 simpele video’s waarbij ik elke dag even de tijd nam voor mijn dagelijkse yoga sessie. Deze challenge is opgezet door Yogi Erin Motz, van doyouyoga.com/.
Ik ben best wel ervaren met sporten maar was totaal niet flexibel. Ik wilde graag wat verder kunnen rekken en strekken. Na wat online research kwam ik de 30 dagen Yoga challenge tegen, een challenge die ik wel wilde proberen. Veel tijd en uitleg heb je niet nodig, doe dit elke dag. (in de ochtend werkt het écht heel ontspannend!) Neem 20/30 minuten de tijd voor een yoga video, waarbij je begint bij video nummer 1. Stap voor stap brengt Erin je verder in de yoga wereld en ga je steeds wat moeilijkere poses aannemen. Ze legt alle oefeningen rustig uit en is fijn om te volgen.

Waarom deze challenge?

Waarom deze challenge? Dé manier om meer into yoga te komen! Ik zelf doe natuurlijk mee, en zal mijn ervaringen delen, het is super relaxend, je word leniger en flexibeler en je zal zien dat het rustgevend werkt ook! Hieronder vind je de eerste dag van de challenge. Are you ready? Ga voor de gehele challenge naar 30 days yoga challenge
Doen jullie aan Yoga?? Reageer en deel je ervaring! Thanks
Namasté!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten